Forum français dédié à la saga Twilight de Stephenie Meyer et à ses adaptations.

AccueilFAQS'enregistrerConnexion

Partagez | 

Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
Aller à la page : Précédent  1, 2, 3, 4, 5 ... 13 ... 23  Suivant
AuteurMessage
Invité
Invité

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Lun 16 Mar - 21:27

Lily a écrit:
Mais ça me fait quand même un petit pincement au coeur de penser que Volterra ne sera pas Volterra si vous voyez ce que je veux dire Razz

Lily copine de moi ! Surtout que je m'imaginais déja essayer de reconnaitre les endroits que j'avais visités et les rues et ruelles que j'avais arpentées il y a quelques années Rolling Eyes lol!
Revenir en haut Aller en bas
Doddy
Sweet Lullaby

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Lun 16 Mar - 21:29

Tu es allée à Volterra ?????

Before you my life was a moonless night...
And then you shot across my sky like a meteor.

Ma fanfiction
Doddyland - Mes lectures, mes coups de cœur
http://www.fanfiction.net/s/3052094/1/Ames_soeurs
Invité
Invité

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Lun 16 Mar - 21:31

Affirmatif mairesse, j'avais fait un tour de la Toscane avec une copine dans mes jeunes années de fac Very Happy
Doddy
Sweet Lullaby

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Lun 16 Mar - 21:33

Et tu ne nous l'as jamais dit !!! Shame on you !!!!

J'avoue, c'est la classe ! Je suis tombée amoureuse de Rome quand j'y suis allée il y a quelques années et depuis je rêve de retourner en Italie visiter d'autres villes et autres.

C'était comment Volterra alors ? J'ai vu quelques vidéos sur des sites consacrés à NM mais bon... Si tu as des photos, tu es la bienvenue Very Happy

Ma fanfiction
Invité
Invité

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Lun 16 Mar - 21:35

J'avais du le mentionner au détour d'un topic de The Inn je crois bien... Pour les photo j'en ai quelques-unes, mais c'est de l'argentique et mon scanner est malheureusement indisponible actuellement pour cause de gros livre qui lui est tombé dessus et qui l'a salement amoché Embarassed affraid
Brinie
Exhilarating Run

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Lun 16 Mar - 21:38

Oh KittKat, vilaine cachottière ! Paaaaaaaaaas bien !^^
Quelle chance, ça devait vraiment être super !
Doddy
Sweet Lullaby

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Lun 16 Mar - 21:38

KittKat a écrit:
J'avais du le mentionner au détour d'un topic de The Inn je crois bien...
Ca m'était complètement sorti de la tête, sorry.

En tout cas : c'est joli ? J'imagine que ça colle parfaitement pour la scène du bouquin comme décor !

Ma fanfiction
Doddy
Sweet Lullaby

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Mer 18 Mar - 10:33

Voici une interview de Kristen par MTV :

Citation :
MTV: Kristen, the web was recently flooded with photos of you in Vancouver, doing pre-production for "New Moon." What did you see up there that convinced you the sequel will be even better than "Twilight"?

Kristen Stewart: Everything! We're sort of revamping. The look of the vampires has gotten that much better — now they just look clean and crisp. They're beautiful, really. We've had all of our rehearsals, it's pretty much done — all of the prep for the script, it's solid. There's no more work to be done, whereas a lot of times you'll be on a movie and you scramble the night before and make sure everything's done, and then you lose sequence of the whole thing because you don't shoot in order. We're set! It feels so good.

MTV: Was it a shock for you when Catherine Hardwicke left the franchise?

Stewart: Well, it wasn't like it was a big bomb that was dropped. It wasn't much of a shock. To be honest, I don't know much about the inner-workings of whatever was going on within the studio, [but] everybody has creative integrity and everybody has to be on the same page when you're making a movie.

MTV: The fans know that the entire "Twilight" team was close and worked so well together, and the success of the film proved that. With new director Chris Weitz, do you ever have thoughts of, "Why are they putting in a new coach now?"

Stewart: To be honest, I don't know — I don't run studios. It was definitely both of them [agreeing to part], it was Catherine [Hardwicke] and Summit agreeing it was the best thing to do. It wasn't like, 'You're fired!' It was a comfortable situation. And Chris is like the most genuinely invested guy — he didn't just jump on the bandwagon and be like, 'Ooh, let's get the biggest, most successful movie! I wanna do "Twilight 2"!' He genuinely likes it, and is entirely involved. He's a really sweet guy, and we're all really excited to work with him. I like his previous work too, so it all just works out.

MTV: Recently I was interviewing Kellan Lutz and he thinks the "only women should direct 'Twilight' movies" argument is overblown. Going from Hardwicke to Weitz, would you like to go back to a woman for "Eclipse"? Or do you also think it doesn't matter?

Stewart: I really don't know. I've worked with a lot of male directors, and a lot of females — every single one of them has been entirely different from each other. They're individual people. It's, like, there's a technical aspect that Chris — individually as a person — is good at. He has the whole ['New Moon'] project in mind; he's very good, his thoughts are organized, and he's gonna make a good movie while not losing the soul and depth and what's going on with the characters. He's very genuine and giving, and he makes me feel very comfortable. I mean, I can talk to him about anything. So it's perfect, and I'm excited to work with him.

MTV: But Chris won't be returning for "Eclipse." So, if they went female for the third film, would that impact it in anyway?

Stewart: I can't think of a direct effect of having a female or a male director. I could speak specifically about Catherine, Chris or ["Cake Eaters" director] Mary Stuart [Masterson]. I could speak about people that I know and that I've grown to care about — but I don't think it's about them being a girl or a boy.

MTV: Well, as you know, rumor was that Drew Barrymore could be the "Eclipse" director. What are your thoughts on her?

Stewart: I like her as an actor. I've never spoken to her. I know that she made that movie ["Whip It!"] recently that I haven't seen. I don't know; I really admire her as an actress, and she's been in [Hollywood] for so long — I'm sure she's very smart and interesting.

MTV: And now the musical chairs continue, with the rumor that Juan Antonio Bayona is supposed to direct the third film. What are your thoughts on him? Have you seen "The Orphanage"?

Stewart: Yeah, he's a very talented guy. I don't know. I'm so glad that I don't make these decisions, because it's such a tough one. How do you [decide that?]. I mean, sometimes it's a fluke — a guy makes a good movie. I mean, I'm sure [Bayona] is a great director. But nothing's solid, so I don't know. It's above me.

Ma fanfiction
Resmiranda
Dazzling Look

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Mer 18 Mar - 21:34

J'ai un peu honte de débarquer avec mes petites rumeurs après les infos sérieuses données par Doddy Embarassed Mais d'après mon quotidien, Paris Hilton continuerait a faire le forcing pour décrocher un rôle dans new moon. Un rôle de "vampire ou de victime peu importe" d'après son agent Shocked . Et là c'est le cri du coeur : Saint Gilette, Saint Summit et Saint Edward veillez sur nous Sad Pitié, pitié, pitié pale
Doddy
Sweet Lullaby

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Jeu 19 Mar - 12:19

Les loups ne sont pas vraiment ce qui me passionne dans la vie (eh voui, bizarrement je suis plutôt Team Vampire Very Happy ) mais bon, plusieurs acteurs ont été confirmés pour les Quileutes. Certains noms sont encore à prendre avec des pincettes mais on se rapproche.

Chaske Spencer: Sam Uley
Tyson Houseman: Quil Ateara
Alex Meraz: Paul
Kiowa Gordon: Embry Call
Bronson Pelletier: Jared
Tinsel Korey: Emily

Seuls les noms en gras sont vraiment confirmés.

Ma fanfiction
Doddy
Sweet Lullaby

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Sam 21 Mar - 16:33

Chères Twilighteuses, vous serez sans doute heureuses d'apprendre que le tournage à proprement parler a enfin commencé. Ils ont débuté avec la scène où Bella se jette de la falaise :

Citation :
Threatening skies, angry waves, pelting rain and howling winds drew cast and crew members of a popular movie saga about teenagers, vampires and love to this West Coast tourist mecca this week.

Filming of the Twilight Saga’s next movie, New Moon, wrapped up Friday evening after one full day of shooting inside Pacific Rim National Park Reserve, and participants had nothing but good things to say about the bad weather.

“The weather is perfect for us: rainy, dismal, in the sense of the visuals, the mist on the ocean, the cloudiness, the erratic wind activity,” said Bill Bannerman, New Moon’s co-producer. “Everything is exactly what it should be.”

cheers cheers cheers cheers cheers cheers

Ma fanfiction
Resmiranda
Dazzling Look

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Sam 21 Mar - 18:18

Excellente nouvelle cheers cheers cheers

Il commence par du sérieux en plus !
Doddy
Sweet Lullaby

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Sam 21 Mar - 19:44

Autre nouvelle concernant le tournage : les scènes de Volterra seront tournées du 25 mai au 30 mai :

Citation :
The Tourism association of Montepulciano have just said to the staff of www.twilightersitalia.com that new moon will be shot there beginning on may 25 to may 30!

They are already organizing something in collaboration with the township so the poor actors will not be overwhelmed by the crazy italian fangirls ;-P

Rumor says that some of the shots, like the run across the square, will be filmed in Volterra though...

Pile le jour où je serai dans une ambiance plus qu'italienne puisque je vais voir Tosca à Bastille (je sais, vous vous en fichez de ma vie Wink ). Et puis je serai en vacances, je pourrai peut-être me prévoir une semaine en Toscane... Ange

Mais 5 jours ça me paraît super court !!! Mais ils tournent sans doute la confrontation avec les Volturi en studio ou ailleurs...

Ma fanfiction
Doddy
Sweet Lullaby

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Mer 25 Mar - 11:35

Rob a été blessé sur le tournage de NM !!! (rien de grave je vous rassure, mais bon...)

Citation :
While filming New Moon in Vancouver, Robert Pattinson recently sustained a head injury on the set. Pattinson had just begun filming a scene when a gust of wend tore a metal sign from a post. While flying through the shooting location, it grazed Pattinson on the head, knocking him to the ground. After an ambulance came and checked him out, he began moving, and though he was a little disoriented, he was able to speak.

Although the hunky-star insisted he was fine, the director canceled filming and Rob was ordered to take the night off. He returned to set the next day ready to work, but sporting a bump on his head!

Source : Arrow

Besoin d'une infirmière, chéri ? J'arrive ! lol!

Ma fanfiction
Resmiranda
Dazzling Look

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Mer 25 Mar - 13:39

Oh pauvre petit coeur pale Je veux bien employer la technique que j'utilisais avec mon petit frère quand il tombait : le magique " bisou-guéri" Ange Non ?
Mariel
Mind-Reader

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Mer 25 Mar - 17:10

Oh oui plein de bisous magiques Ange Ange Ange
http://whatmariedidnext.blogspot.com/
Lily
Guardian Angel

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Mer 25 Mar - 17:47

Ayant moi même failli me lancer dans un commentaire de ce genre, je vais dire stop tout de suite, sinon ça va très vite virer au HS!!

But I love you, he whispered, doesn't that matter ?
ThePhantom
Stupid Shiny Volvo Owner

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Mer 25 Mar - 18:30

Pas de panique les filles ! Robinou d'amour... pardon Rob n'a rien eu !
Source :http://www.robert-pattinson.co.uk/?p=8843

C'est fou, je regardais les articles du site de Robert Pattinson, et depuis que le cast est réuni, les rumeurs vont bon train et sont de plus en plus extravagantes ! Je trouve ça fatiguant de voir les journalistes inventer des tonnes d'histoires bizarres pour faire vendre... j'ai juste envie de dire "Give them a break !" Evil or Very Mad
Doddy
Sweet Lullaby

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Mer 25 Mar - 18:32

Bon sang c'est dingue, on ne peut plus se fier à personne !!!! Evil or Very Mad

Ma fanfiction
ThePhantom
Stupid Shiny Volvo Owner

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Mer 25 Mar - 18:35

Doddy a écrit:
Bon sang c'est dingue, on ne peut plus se fier à personne !!!! Evil or Very Mad
Ma pauvre Doddy... c'est bien vrai... No
Il y a de nouvelles rumeurs sur une romance entre Kristen et Rob, il fallait s'y attendre... je me demande ce qu'ils vont bien pouvoir inventer... d'inventif cette fois... scratch
vali
Dazzling Look

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Ven 27 Mar - 13:17

J'ai lu quelque part (mmmh L&L je crois) qu'en mai, ils allaient sortir une édition du DVD Twilight en BlueRay, genre un coffret super énorme et qu'il y aurait le premier trailer de New Moon dessus.....est ce que quelqu'un si c'est vrai de vrai??? Et si il y aura une édition non BlueRay mais avec le trailer quand même dessus...????
Resmiranda
Dazzling Look

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Ven 27 Mar - 19:46

ce serait du super rapide ça Shocked
Doddy
Sweet Lullaby

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Ven 27 Mar - 21:04

Le premier teaser (je dis bien teaser et pas trailer) de NM sort effectivement début mai (j'ai dû omettre de vous en parler lol! ). Et justement dans une édition DVD qui sort aux USA.

Ma fanfiction
Doddy
Sweet Lullaby

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Lun 30 Mar - 21:48

Apparemment nous tenons notre Caius :

Il s'appelle Jamie Campbell-Bower et a révélé qu'il avait été choisi pour le rôle (en espérant que ça ne soit pas une nouvelle intox... Rolling Eyes ).
Ah petit détail qui peut avoir son importance : il est british Wink

Citation :
ritish actor Jamie Campbell-Bower has revealed he will play Volturi leader Caius in The Twilight Saga: New Moon.

The 20-year-old, who has appeared in RockNRolla and Sweeney Todd, told the BBC news website that taking part in the vampire series was "very exciting".

"You're the first people I've told" he said. "Shooting has already started, and I'm going over in June."

The film, due for release in November, is the second adaptation from author Stephenie Meyer's Twilight series.

The role of Caius is key to the plot of New Moon. He forms part of the triumvirate leading the Italian based coven of vampires called the Volturi.

The second book in the series see the gang become a threat to lovers Bella and Edward.

Rumours 'false'

Campbell-Bower confessed he was not previously aware of the character: "I hadn't read the books before. But it's a great thing to be a part of, and it did very well last year."

Film-maker Chris Weitz (About a Boy, The Golden Compass) has taken over directing duties from Twilight's Catherine Hardwicke for the second film.

Casting news for New Moon has been revealed gradually, with 15-year-old Dakota Fanning now confirmed to take part the part of Jane, a member of the Volturi gang with psychic abilities.

Five American Indian actors will make their film acting debuts as members of a wolf pack which features heavily in New Moon.

Casting for other roles is being hotly debated on fan websites.

Campbell-Bower teased: "I do know who else will be in it - but I can't tell you, unfortunately.

"But go online and have a look at the rumours," he said, then added: "They're all false. You're putting me in a terrible situation."

Source : Arrow

Je suis... sceptique... scratch

Ma fanfiction
Resmiranda
Dazzling Look

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]   Lun 30 Mar - 21:56

Tout pareil scratch Suspect
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Infos sur le film [ATTENTION SPOILERS]